środa, 8 lutego 2023 • Imieniny Jana i Piotra

Prowadzi się, jak nigdy wcześniej

Autor: GWE24.pl • 28 lipca 2012 • 1 0

Porsche Boxster w pełnej krasie

 

Pierwszy Porsche Boxster pojawił się w 1996 roku. Tegoroczna wersja jest trzecią jego generacją, która mimo wprowadzanych zmian ciągle zachowuje swój niepowtarzalny styl. Najmniejszy dwuosobowy roadster Porsche w wydaniu 2012 oprócz znanych do tej pory walorów stał się jeszcze lżejszy od poprzedników, wygodniejszy, szybszy i ekonomiczniejszy.

Nadwozie w poprzednich wersjach wykonane były ze stali, teraz są z aluminium. Dzięki temu rozwiązaniu tegoroczna wersja jest lżejsza. Auto ma także dłuższy rozstaw osi i szersze koła. Centralnie umieszczony silnik i nie co zmieniony układ kierowniczy sprawiają, że samochód znakomicie się prowadzi. Układ kierowniczy jest na tyle czuły, że każdy ruch kierownicy stymuluje samochód do skrętu.

Lepszy i wydajniejszy w nowym Boxsterze jest także silnik. W wersji podstawowej jest sześciocylindrowy, 2,7-litrowy o mocy 625 KM, do setki rozpędza się w 5,7 sekundy. W wersji sportowej S mamy do czynienia z 3,4-litrowym silnikiem o mocy 315 KM, który setkę osiąga w zaledwie 5 sekund.

Obie wersje mogą być wyposażone w sześciobiegową manualną skrzynię biegów lub siedmiobiegową automatyczną. Spalanie na poziomie około 8,2-8,8 l/100 km, co daje 15 procent oszczędności w porównaniu z poprzednikiem. W zmniejszaniu średniego zużycia paliwa pomagają system rekuperacji energii, który wspomaga też zasilanie instalacji elektrycznej auta, oraz system Start & Stop. Ten ostatni sprawia, że kiedy samochód stoi np. na czerwonym świetle silnik zostaje wyłączony, włącza się automatycznie, gdy kierowca naciśnie pedał sprzęgła.

W tegorocznym Boxsterze dzięki nowym rozwiązaniom technologicznym, m.in. dłuższemu rozstawowi osi, krótszym zwisom i przesuniętej do przodu szybie, kierowca i pasażer mają więcej miejsca. Więcej jest też miejsca w bagażnikach – z przodu i z tyłu. Oba dość pojemne, zmieszczą się w nim nawet pokaźnych rozmiarów torby i walizy.

- Jeden z naszych klientów jeździ z żoną na wakacje, mając wszystkie rzeczy spakowane w bagażnikach Boxstera – mówi nam Katarzyna Zblewska z Porsche Centrum Sopot, jednego z nielicznych w kraju salonów Porsche.

Żeby sprawa była jasna: mimo wprowadzonych zmian Boxster to ciągle sportowy samochód, którego walory najlepiej odczuwa się podczas szybkiej jazdy. W wersji standardowej można mknąć z prędkością maksymalną 264 km/h, w wersji sportowej – 279 km/h.

Na wyposażeniu tego nowego Porsche znajdziemy udoskonaloną środkową konsolę z powiększonym ekranem, a także kontrolki zbliżone do tych z modelu Carrera 911. Nie ma natomiast możliwości obejrzenia silnika, który jest całkowicie zabudowany. Dla kierowcy czy właściciela auta pozostawiono jedynie dostęp do wlewów na płyn do spryskiwania i oleju silnikowego.

- Samochód jest na tyle skomplikowany technologicznie, że przysłowiowy „pan Zenek” nie byłby w stanie w nim pogrzebać – wyjaśnia Zblewska. – Czasem okazywało się, że ktoś próbował coś zrobić na własną rękę w silniku i narobił więcej szkód niż pierwotna usterka.

 

Porsche Boxster kosztuje od około 240 tys. zł w wersji podstawowej.

 

 

Boxster

 

Silnik

- Moc: 195 kW (265 KM) @ 6,700 1/min

- Prędkość maksymalna: 264 km/h

- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,8 s

- Emisja CO2: 192/180 g/km w zależności od skrzyni biegów

 

Wymiary

- Długość 4,374 m

- Szerokość 1,801 m

- Wysokość 1,281 m

- Rozstaw osi 2,475 m

- Współczynnik Cd 0,30

- Masa własna (DIN) 1310 – 1340 kg

- Dopuszczalna masa całkowita 1645 - 1675 kg

 

Zużycie paliwa

- Cykl miejski w l/100 km 11,4 / 10,6

- Poza miastem w l/100 km 6,3 / 5,9

- Cykl mieszany w l/100 km 8,2 / 7,7



Boxster S

 

Silnik

- Moc: 232 kW (315 KM) @ 6,700 1/min

- Prędkość maksymalna: 279 km/h

- Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,1 s

- Emisja CO2: 206/188 g/km w zależności od skrzyni biegów

 

Wymiary

- Długość 4,374 m

- Szerokość 1,801 m

- Wysokość 1,281 m

- Rozstaw osi 2,475 m

- Współczynnik Cd 0,31

- Masa własna (DIN) 1320 – 1350 kg

- Dopuszczalna masa całkowita 1655 - 1685 kg

 

Zużycie paliwa (w zależności od skrzyni biegów)

- Cykl miejski w l/100 km 12,2 / 11,3

- Poza miastem w l/100 km 6,9 / 6,2

- Cykl mieszany w l/100 km 8,8 / 8,0


Opinie

Uwaga! Publikowane poniżej komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników serwisu. GWE24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Jeżeli którykolwiek komentarz jest obraźliwy, wulgarny lub łamie inne normy, prosimy zgłosić naruszenie.

lonely ninja (2012-07-30 14:49)
Błąd w opisie - 625 KM przy silniku 2.7. Tak w ogóle, czy znacie kogoś, kogo stać na takie auto?